söndag 7 oktober 2012

Vår stökiga söndag

Den här dagen har varit konstig. Kanske beror det på att uppstigning skedde klockan 06:00 på grund av obekväm tvättid. Det är hur svårt som helst att få en bra tvättid i det här området, och jag blir lika sur varje gång jag är där. Nåväl, här är vår stökiga söndag i bilder. 
Mamma, få inte panik.

Här satt jag från åtta till fyra och spelade Skyrim, mitt nya liv. Allt är som det ska vara: skrynkligt, stökigt och alldeles, alldeles underbart.

Det blir kul att ha den här koftan i skolan imorgon. Skrynklig och fin. 

Jag kan nu titulera mig som "gamer". Level 12 är väl inte så mycket att skryta om kanske, men jag ser världen på ett annat sätt nu och är nästan orolig för att jag ska råka slå till någon i tron att de är en bandit, varg eller istroll. Hihi.

Jag lade knappt märke till att ännu en av Linköpings så ovanliga soldagar gick förbi. 

Trött, javisst! Börjar man inte ana en allt mer rektangulär form på ögonen också? 

Jag passade på att måla naglarna och kolla Facebook under loading screensen. 

Sedan, äntligen, släpade vi oss ut i solskenet och sög in lite skogsluft i lungorna. 

Jennys vanliga. 

Det är så vackert i skogen att det nästan gör ont. Snart kommer löven att falla och världen att bli grå och trist. Jag hatar vintern, och jag vet inte om jag gillar eller ogillar det faktum att det förmodligen blir mer snö här än hemma i Malmö...  

Mina krigare till skor, de hänger med överallt.  

Nu avslutas kvällen med "Get Smart" och ett paket vindruvor i soffan. Kastanjerna runt ljuset börjar bli fula så jag får gå på jakt i morgon. Jenny förbereder sig mentalt inför sin första praktikvecka och vi får hoppas att hon inte blir avskräckt. Tranås ska hon till, så det blir långt att pendla varje dag, stackarn. Jag ska leka hemmafru och laga god mat till henne varje dag när hon kommer hem. 

God natt, alla glada!

1 kommentar:

Mami sa...

Hahaha! Jag får inte panik - jag tycker det ser mysigt ut :)). Blir glad av att du är glad <3 :)!

Kram!