måndag 15 oktober 2012

Linkan hittills

Linköping är underbart. Och jobbigt. På samma gång. Jag tänkte summera mina upplevelser och intryck i detta megainlägg.

Först - Linköpingslivet i bilder:
Flyttkaos

Nollning

Första tvätten som inte gick så bra

Helgmys

Promenader

Lite fler promenader

Frusna fingrar

Lite för mycket Xbox 

Finsittning

Och såklart: plugg (men tjohoo, inte i närheten av IB)

Fem bra med Linköping
  1. Vackra Rydsskogen
  2. Lägenheten
  3. Shoppingen
  4. Kollektivtrafiken
  5. Precis lagom långt hemifrån
Fem dåliga med Linköping
  1. Vädret
  2. Ont om skåningar
  3. Ligger inte vid havet
  4. Folk pratar konstigt
  5. Småstadskänslan i storformat: folk är inte så öppna och hjälpsamma som i Malmö

Bästa inköp: Regnstället
Jobbigaste förlust: Mitt paraply, som vi tappade bort på IKEA
Bästa maten: Kebab House, Apollo pizzeria, Spice & Rice, och Jennys köttfärssås
Bästa stadsdelen: Skäggetorp SÅKLART
Roligaste händelsen: När Jenny och jag råkade skrämma varandra när vi möttes i en dörröppning
Tråkigaste händelsen: Cykla i ösregn (händer lite för ofta)
Största utgiften: Kurslitteratur
Saknar: Havet, hunden, vännerna, familjen, friheten från utgifter, solsken.

Jag är glad att det blev Linköping, men när studierna är slut flyttar jag nog ner till Skåne igen. Men man vet ju aldrig vart livet leder en!

2 kommentarer:

Mami sa...

Naaawww! Det var ju jag som slarvade bort paraplyet :((... Har du inte köpt nåt nytt?

Kram!

Matilda sa...

Men det var ju båda! Ingen fara :) Jag håller på att leta efter ett bra.