tisdag 9 oktober 2012

Ny kurs, nytt liv

 Nu är den förbannade uppsatsen klar; femton sidor och 4900 ord blev den rackarn. Nu håller jag tummarna för att den blir godkänd så att jag slipper göra om den! Nervöst. Så idag startar nästa kurs! Jag har aldrig någonsin stött på redovisning eller bokföring tidigare, så jag är nog lite efter... Därför sitter jag nu på morgonen och skummar boken för fullt, för att försöka ha en liten aning om vad de pratar om på föreläsningen senare. 


I övrigt: detta är det närmaste vi kommer att läsa tidningen: Östergötlands gratistidning, motsvarande Metro skulle jag kunna tänka mig. Lite information om omvärlden är bättre än ingen. Jag är så dålig på att slå på tvn för att kolla på nyheter eller läsa internettidningar. Ska bättra mig! 


Och så här ser världen ut utanför nu. Vackert, men kallt som satan. Gränsfall till mössa. Kall om öronen eller svett i pannan - det är frågan.

Inga kommentarer: