torsdag 4 oktober 2012

Kastanjeyra

När kastanjerna börjar falla i slutet på september förvandlas jag en tok som springer runt med en plastkasse i högsta hugg och samlar upp varenda en. När jag sedan kommer hem har de redan tappat lite av sin lyster, men jag pyntar allt möjligt med dem, och byter ut kastanjerna nästan varje dag. 


Mamma och jag brukar fixa tillsammans, men nu får jag göra det själv, så det här året får jag nöja mig med ett litet fat med ett ljus med en ring av kastanjer runt. Nu får jag önska mig ett rejält fat som jag kan lägga ett helt berg med kastanjer på! Gärna tillsammans med några fint färgade ljus i olika storlekar och lite murgröna. 

Har jag nämnt att jag älskar hösten? 

1 kommentar:

Mami sa...

Tack för att du påminde mig :)! Hade nästan glömt bort det där med ljusfatet, men det är ju dags nu! Får gå ner och rota i källaren och se om vi har några ljus sen förra året :):

Kram!