söndag 14 oktober 2012

Stök, städ, regn och rusk

Idag har vi varit riktigt duktiga. Vi har städat, fixat, slängt en massa skräp, rensat och tvättat. Det har varit en tuff dag, eftersom vi båda alltid är så trötta på söndagar.

Allt det här skräpet har vi samlat på oss under den senaste månaden, och nu äntligen fick jag ta min fickkniv och skära sönder alla kartonger till små bitar och sedan gå iväg med dem till soprummet! Det är även en obehaglig upplevelse att se hur många mjölkkartonger och andra paket av papp som man konsumerar.  

När skräpet äntligen försvann kunde jag även börja jobba på min lilla walk-in, som är sliten, ful och instängd, men som har så mycket potential! Nu finns det plats att byta om därinne! Jag vill måla väggarna (de är helt sönderborrade av idioter som försökt borra i betongväggen men misslyckats), ha fina bilder på sneväggen, en spegel, mer förvaring, en fin pall att ha skor på, med mera. Stora drömmar, liten plånbok. 

Jag har fått upp två tavlor på väggen i mitt rum också! Det var svårare än väntat att få en bra bild på dem så denna får duga. Ni kan aldrig gissa var jag köpte dem, hihi. 

Nu har jag detta i synfältet - externredovisning som får mig att bli snurrig i huvudet. Jag hatar att inte begripa, och det är precis det jag inte gör nu. Jag FÖRSTÅR inte varför vissa siffror ska vara på ett visst ställe, och hur siffrorna är kopplade till verkligheten överhuvudtaget. Något mattegeni behöver man inte vara - det är bara plus och minus, men alla dessa boxar gör mig galen. 

Jenny sitter i sitt rum och sjunger på koreanska, jag sitter i köket och dampar på min läxa, ute regnar det, och min telefon ligger och väntar på att mina föräldrar ska kontakta den. Just nu vill jag vara hemma i tryggheten hos min familj. 

Inga kommentarer: