onsdag 10 oktober 2012

Early mornings




Det är onsdag, klockan är sju och jag sitter och äter frukost. Ute börjar det ljusna och det är minus tre grader. Stressade människor på väg till jobbet skrapar frenetiskt bilrutorna. Jag har en stund kvar att njuta av morgonlugnet, så jag kollar igenom bilder och bloggar. Snart börjar en hetsig dag, och jag försöker att slå bort tanken på den, så att jag inte lägger mig i en boll på golvet och försöker tränga undan dagen. 

Jag är en sådan människa som så fort jag ska göra något obehagligt eller nervöst så vill jag backa. En så liten sak som en middag, ett träningspass eller ett seminarium kan göra att jag snoozar lite extra och hoppas att dagen ska försvinna. När jag väl är där brukar det vara kul, men det är timmarna innan som är så jobbiga. Det känns ju alltid mer lockande att krypa upp i soffan med en kopp te, eller hur? 

Inga kommentarer: