torsdag 4 oktober 2012

Torsdag



Idag är det lugnt hemmaplugg som gäller. Jag har satt min egen deadline idag och försöker hinna med så mycket som möjligt! Jag går runt i myskläder och min nya kofta och bara myser. Det är så skönt att slippa gå ut, bara kunna sitta hemma och skriva. Författare hade nog inte varit så pjåkigt att vara! 

Dagens första snedsteg var att jag råkade klämma i mig tusen kalorier vitlöksbröd till frukost. Poff, sa det, och ångesten kom inte förrän jag tittade på paketet och såg kalorimängden. Hoppsan. Det blir nog en liten springtur senare, men inte i skogen efter allt regn. Jag borde ha tagit ett foto på mina skor efter förra veckans skogstur, de hade bytt färg! 

Nåja, nu ska jag återgå till att plugga så att jag får en ledig helg. På tisdag börjar nästa kurs - externredovisning. Jag har köpt böckerna och den verkar riktigt rolig! Jag älskar pyssel och siffror (plus och minus i alla fall). 

Jag ser att toningen börjar försvinna ur håret. Dags att köpa permanent färg snart. Läskigt! Tänk om det råkar bli kolsvart, rött eller kanske lila! Man vet ju aldrig.

Inga kommentarer: