måndag 22 oktober 2012

Längtan och saknad både hit och dit

I morgon åker jag tillbaka till Linköping, och det ska bli både skönt och jobbigt. Jag trivs med att ha flyttat hemifrån, men jag har så blandade känslor just när jag är hemma hos familjen. Livet känns lite komplicerat eftersom jag inte riktigt trivs med utbildningen, men inte heller vill flytta ifrån Linköping. Just nu letar jag efter enstaka kurser att göra en sen anmälan på inför våren, men det jag helst av allt vill är faktiskt att jobba. Jag är så otroligt pluggtrött just nu att allt som läggs framför mig är en tyngd. Jag skjuter upp mina läxor som aldrig förut och vill helst glömma att de finns. Det är inte så det ska vara på universitetet - man ska tycka att det är intressant och spännande, men så är det inte för mig.
Jag tror att jag behöver en paus.

Inga kommentarer: