lördag 13 oktober 2012

Babettes kafferi








Dagens fikaställe blev Babettes kafferi. Det är inte ofta jag fikar ute nuförtiden, så det kändes lite speciellt. Som ni ser på bilderna var det väldigt coolt och hipster, med en massa vintageprylar, begagnade möbler och stringhyllor på väggarna. Dock var det Melvinsvibbar (kaféet jag jobbade på i Malmö) så in i norden! Det var fullt med folk och de stackars tjejerna som jobbade sprang runt med svett i pannan och panik i blicken. Sura tanter frågade bistert efter kaffet som var slut och jag fördes tillbaka till hetsiga lördagseftermiddagar på jobbet. Kaféjobbet är inte att underskatta - det är både fysiskt krävande och psykiskt påfrestande, för det är inte alltid lätt att vara glad och snäll mot otacksamma människor när man är stressad. 

Dock var fiket både coolt och bra, och det är säkert mysigt för den som inte arbetat i kafébranschen och känner igen sig. Jag blir riktigt inspirerad att starta mitt eget fik i framtiden. Vi får se, det är ju en liten dröm som ligger och gror i mig... :)

Lite Caféspaning nu då: 
  • Plus för hipster miljö och mysig musik
  • Plus även för de snälla tjejerna i kassan som gjorde sitt allra bästa för att göra kunderna nöjda
  • Ett tredje plus för alla hembakade godsaker som såg helt underbara ut (jag nöjde mig med en macka) och för det goda, proffsigt gjorda kaffet.
  • Minus för att lokalen var stor och ljudnivån därför var mycket hög när det var mycket folk.

Inga kommentarer: