måndag 15 oktober 2012

Måndagstristess

Idag är det måndag, och det betyder att skolan dragit igång igen och Matilda går in i pessimist-mode. Efter morgonens föreläsning kom jag hem och gosade kudden en stund innan jag orkade ta tag i livet igen. Allt känns så grått och tungt och jobbigt på måndagar. Som tröst lagade jag pannkakor som jag åt med för mycket socker, så nu har jag matkoma blandat med sockerchock som jag försöker dansa/hoppa/posera bort. Tur att jag ska träna senare, då känns det lite bättre. 

Dagens bästa: JAG ÅKER HEM I HELGEN! Woop woop! Det ska bli så skönt att sova i min egen säng, umgås med familjen och till och med träffa några kompisar. Livet här i Linkan är super, men det är så jäkla skönt att komma hem till tryggheten. Fredag till tisdag är jag hemma i Malmö. Mmmm, njuter av tanken. 

Nu måste jag försöka plugga lite, jag ligger några kapitel efter... Sedan blir det träning (nu har jag ju verkligen en anledning!) och förhoppningsvis lite slappande ikväll. 



Matilda post-pannkakor

Inga kommentarer: