lördag 27 oktober 2012

Inför finbesök

Idag kommer min kära lillasyster och hälsar på. Jag håller på för fullt med att städa och göra fint så att hon blir imponerad, hihi. Inte för att jag tror att hon bryr sig. Men det är en så härlig känsla att damma och få en massa svart på trasan, och att dammsuga upp dammråttorna som samlar sig alldeles för snabbt under sängen. Mmm! 

För en stund sedan var jag och tränade, och provade Step. För den som inte vet, är Step ett gruppträningspass där man, kort sagt, går upp och ner på en låda i olika steg till musik. Lättare sagt än gjort, kan jag tala om! Jag råkade hamna på "Step Dans" och ledaren kallade sig själv "Sören Crazy". Nog var han crazy, och stegen likaså. Att försöka dansa runt, upp och ner på en låda till Gangnam Style i racerfart är nog bland det värsta jag gjort i träningsväg hittills i livet (ja, värre än Underground fast på ett annat sätt). Jag hängde med på ungefär en tredjedel och snubblade både över lådan och över mina egna ben ett flertal gånger. Jag är nog ingen lovande dansare, precis, och dit går jag inte igen. Pricken på i:et var att alla andra verkade fatta precis och hängde med på allting. Nu har jag fått kvitto på min klumpighet, i alla fall!

Nu måste jag plugga två kapitel innan jag möter syrran på stationen!


Familjens sötnosar

Inga kommentarer: