måndag 19 november 2012

Måndagsuppdatering

Nu har Emma åkt hem till Skåne igen, och verkligheten tar vid där den slutade i fredags. Jag återförenas med min gamla miniräknare från högstadiet (vars batteri fortfarande fungerar!) och räknar matteuppgifter inför lektionen i morgon. Jag som hoppades att jag inte skulle behöva räkna mer matte hamnade på fel linje, hehe.

Det har varit en rolig helg, och vi har mest spelat spel och sett på filmer. Igår såg vi Breaking Dawn - del 2, och jag har blandade känslor, måste jag säga. Jag vet inte om jag gillar eller hatar den, men nog finns det ett enormt antiklimax i filmen! Ni som väljer att se den kommer att förstå.

Idag har jag haft höga ambitioner men låg effektivitet. Jag har tränat framför tvn tills jag låg på golvet helt utmattad (och tränaren sa hurtigt: "res dig upp, så kör vi en omgång till!"). Det är fint att ha en PT i min tv som aldrig tröttnar på mig och som alltid har tid för mig, men jag kan bli arg på honom ibland. Tur att han inte hör mig när jag skäller på honom. 

Nu ska jag återgå till att plugga och tvätta om vartannat - en härlig måndagskväll!

Och så här såg det ut på marken i morse. Nu går det mot vinter.

Inga kommentarer: