söndag 4 november 2012

Huvudet i sanden

Hej mina vänner,

Förlåt för bristen på uppdateringar de senaste dagarna. Jag sitter ensam i lägenheten (Jenny är i Malmö) och låtsas att tentan på torsdag inte finns. Istället fördriver jag tiden med tv-spel, träning och städning. Jag sover alldeles för mycket (11 timmar i natt) och väntar på att tentan ska vara över. 

Planen då? 
Jag har tagit mitt förnuft tillfånga och sitter nu och rabblar termer för mig själv. Dock inser jag att den här kursen kräver mer av mig än några timmars malande, så jag siktar på omtentan antingen i januari eller i mars. Jag har aldrig förut stött på något så här tråkigt, och eftersom pluggmotivationen är i botten är det inte lätt att motivera sig. Kul också att boken riktar sig mot de som gick samhälle ekonomi i gymnasiet och redan vet vad "likvida medel", "debet", "kredit", "omsättningstillgångar", med mera är för något. Fy vad jag ska sätta dåligt betyg på den här kursen! Den får mig att känna mig som en femåring. 

Men jag fick VG på den där långa uppsatsen som jag skrev om för ett tag sedan! Woop woop!

Vi hörs igen när jag satt fart på mig själv och mitt fotande.

Inga kommentarer: