tisdag 4 september 2012

Uppdatering köket

 Nu är jag riktigt nöjd med köket, som börjar bli helt klart och fint. Det enda som saknas nu är gardiner, något som jag tänkte låta mamma och pappa hjälpa till med när de kommer och hälsar på.
 Stolen Stefan från IKEA är enkel, bekväm och perfekt höjd för bordet. Jag sitter nästan hellre och pluggar där än vid mitt skrivbord nu.
 Pallen som vi så länge behövt står nu i hörnet i köket. Jag funderar på att hotta upp den så småningom. 
 Låt mig presentera fikusen Klaus Elijah the First, vår fina köksväxt. Som ett riktigt Vampire Diaries-fan ville jag att den skulle få namnet efter min favoritkaraktär: Elijah. Men Jenny ville att den skulle heta Klaus, så den fick ett dubbelnamn. Om vi (mot förmodan) skulle råka döda Klaus Elijah the First, så får nästa växt heta Klaus Elijah the Second. Denna växt är vår lilla ängel.
Vi har skaffat mixer! Nu blir det smoothies! 
Jag tillverkade en liten tavla av en IKEA-ram och lite presentpapper. Den passar bra på skåpsgaveln i köket. Köket är det mest färdiga rummet nu. Jag älskar att pyssla och hålla på, och det går gärna ut över pluggtid. Synd att jag inte kan leva på att inreda mitt eget hem... Det vore något!

2 kommentarer:

Mami sa...

Jättefint! Så smart med tavlan :). Och snygg mixer!
Kram!

Matilda sa...

Tack mamma! Jag ser fram emot när ni hälsar på, det ska bli kul att visa er allt på riktigt :)