tisdag 18 september 2012

Frukosttankar



Idag, en helt vanlig tisdag, tog jag sovmorgon till klockan elva, och sitter nu och tittar ut på regnet som strilar ner och tänker att Gud vad jag har det bra! Jag bor i en sjukt härlig stad, i en jättefin lägenhet, med den bästa personen på jorden. Jag går i skolan ungefär två timmar om dagen, och resten av tiden sköter man sitt eget. Jag kan välja om jag vill plugga på dagen, på kvällen eller på natten, och jag kan bestämma själv vad jag vill äta till middag. 

Visst, jag lever inte awesome life i New York, Shanghai eller London, men Linköping är faktiskt lika bra. Jag har påbörjat mitt liv nu, och jag tycker att jag klarar mig riktigt bra! (trots att jag inte har några pengar...). Som den här morgonen: jag sitter med mina mackor och min O'boy, i vår egen lägenhet, och funderar lite, och kommer fram till just detta - att jag mår riktigt bra just nu. Jag vill ha äventyr i livet, men inte just nu. När jag är klar med min utbildning är jag 23 år. Då kan jag åka till Australien eller Hong Kong eller LA om jag nu vill det. Men just nu trivs jag med mina mackor och min lägenhet och mitt lugna pluggliv. Det passar mig alldeles utmärkt.

Muggen var förresten en present från de fina vänner som var här i helgen. Tack så mycket till er! <3

Inga kommentarer: