tisdag 9 augusti 2011

Salladstokig

Idag drabbades jag av ett extremt salladssug, som ledde till en matig sallad till lunch (som försvann ner i mitt svarta hål till mage innan jag hann knäppa av en bild på den), och en sidosallad till middagen.

Jag samlade på mig lite ingredienser från kylen.
Utförde därefter Jennys gurk-knep (som måste vara kinesiskt, för ingen svensk kan väl vara så smart och komma på det?? ... jag är lätt att fascinera, jag vet!)

En onaturlig pose med en morot i högsta hugg kändes på sin plats.

Den färdiga salladen. Inte så spektakulär kanske, men med en skvätt olivolja är den super!

Mitt i allt fotande lyckades jag välta mammas hemgjorda flugfångare (vinäger, vatten och diskmedel) som fick mig att inse hur många fula ord jag faktiskt kan. Oops..

With a smile,
Matilda

Inga kommentarer: