måndag 15 augusti 2011

10 Random Facts

Jag är självutnämnd mästare av "random facts", och vare sig du som läsare vill det eller ej, ska jag nu dela med mig av 10 av dessa. Fler kommer kanske, vänta bara...


1. Jag sjunger aldrig i duschen.

2. Jag är ateist, och blev det efter min konfirmation. Stackars prästen misslyckades med mig.

3. Jag hatar att misslyckas. (ett dåligt resultat på ett prov, motorstopp på körlektionen eller en falsk ton i mitt nynnande - risken att misslyckas är stor)

4. Jag är en kameleont. Ja, mina ögon ändrar färg efter vad jag har på mig.

5. Jag tycker att nyfödda barn ser ut som rumpnissar.

6. Jag älskar ost. Brie, cheddar, chèvre - allt ostigt är gott!

7. Jag samlar på burkar. Stora små, gamla, nya, glas, metall, papp ... Förvaring!

8. Jag skulle vara bland de första att dö i en naturkatastrof. Jag är i princip blind (-4,0 på vänster öga), jag är klumpig, springer långsamt, har konstiga fötter och är jäkligt feg.

9. Jag gråter lätt. Glädje, sorg, lycka, ilska, medlidande, skratt ... starka känslor orsakar översvämning, och jag hatar det. Jag vill kunna vara en annan Iron Lady och bita ihop och vara kall. Men nepp - mitt poker face existerar icke.

10. Jag faller lätt för smicker och beröm, men mitt dåliga självförtroende gör att jag samtidigt tar det med en nypa salt.


Varför falla i Facebook-fällan och visa upp fasaden av ett perfekt liv? Nä, mina random facts är mina mänskliga sidor - vissa bra, andra inte. Jag försöker leva och sluta bry mig om vad folk tycker om mig. Men det gör jag ju - varför skulle jag annars ha en blogg?

With a smile,
Matilda

Inga kommentarer: