tisdag 6 september 2011

En bradålig dag

Idag åkte den ut.
Visdomstanden som varit min plågoande i ett antal dagar nu, nu åkte den. Det första tandläkaren sa var att det var en rejäl inflammation och att tanden inte kan få sitta kvar. Jag, med min tandläkar-, smärt- och blodskräck blev panikslagen och kunde bara svara med korta nickningar till allt han sa.
Att det sedan inte var så farligt kom som en glad överraskning. Med adrenalinet pumpandes efteråt kände jag mig inte ett dugg sjuk längre. Men en halvtimme senare sprutade blodet och jag var svimfärdig (igen).
Med febern dunkande i huvudet låg jag i soffan hela eftermiddagen och såg på film med fina Jenny.

Dagens upptäckt: Risifrutti och makaroner är jäkligt gott och gör det nästan värt mödan att vara sjuk .. men bara nästan.
Dagens ångest: Economicsprov imorgon. Har jag pluggat idag? Nej.
Dagens ångest 2: Field Trip med biologin i övermorgon. Gillar jag heldagar i naturen? Nej.
Dagens bästa: Regnhatten som jag fick låna av mamma till vår Field Trip, men som har suttit på mitt huvud hela kvällen nu.


With a (crooked) smile,
Matilda

Inga kommentarer: